Blackboard Europe 2012 – day 2

Het slechte weer had blijkbaar ook het aantal deelnemers flink teruggeschroefd… Beetje ontgoochelend eigenlijk hoe weinig interesse er maar was… Deze conventie verdient meer dan een paar honderd aanwezigen. Wel minder lang aanschuiven bij het lekkere buffet 🙂

En oh ja er waren ook nog wel enkele leuke sessies (zij het iets minder interessant dan de dag ervoor…):

Na een eerder saaie en onverstaanbare sessie van Ciaran Dawson van het Centre for Oral Irish over Using online discussion, viel de commerciële Bb-sessie over Integrating SMS and social media van het Blackboard Connect-team wel wat beter in de smaak. Toch wel enkele goede tips:

Best practices for social media:

  • Start somewhere (facebook, twitter)
  • Be dedicated (updates!)
  • Be conversational (pull as much as you pull)
  • Be authentic, but dont be afraid to be authoritative
  • Be targeted and specific
  • Be appropriate to your audience

Best practices for SMS:

  • Start with single subject (short text)
  • Be informal – feel free to use abbreviations
  • Be respectful of time of day
  • Be respectful of frequency (niet te veel, maar zeker ook niet te weinig)
  • Have a relationship
  • Be sure to include a call to action/conversation, otherwise people may forget it

Na de lunch had Heather Arnold (University of Leeds) het over Launching a successful online masters programme:

Context

  • Applied Ethics
  • Launched september 2010
  • Taught online using Blackboard (central repository and interactive tools)
  • Parttime students
  • Programme totally online

Challenges

  • Pedagogical decisions
  • Top quality teachting at a distance
  • Student community
  • Motivation and progress monitoring

Online lectures

  • Post lecture slides online
  • Record lectures
  • Deliver lecture in a certain content form (stylesheet and template developed in an authoring tool) + links to online study materials

Tools

  • Discussion boards
  • Blogs/wikis

De meest interessante sessie kwam echter van Lise Petersen & Martin Nielsen (University of Southern Denmark) over Implementing digital exams:

Context

  • 2200 e-tests in Blackboard
  • All on-campus exams should be digital using the students computers
  • Use wireless connection
  • Students have access to information and communications
  • Some computers are not appropriate to take the tests
  • Students without a pc can borrow one

Block internet access

  • Respondus lock down browser (=building block): when taking a test, internet access and access to pc is blocked (students have to download a client)
  • Exam4: blocks internet and computer access – only text editing is possible (used for essay exams)

Digital drawing and handwriting

  • Digital pen: can write directly in word + drawing can be saved as image file

Used building blocks to hand in exams

  • SDU assignment
  • Anonymous exam course: limited Bb + limited Bb course (used for MCQ exams)

Meer gedetailleerde info kan je hier vinden.

De laatste sessie werd verzorgd door Simon Davis (University of York) over Video feedback trough Blackboard (presentatie)
Al bij al een leuke afsluiter van een eerder ontgoochelende dag….

Advertenties

Eén reactie

  1. “Integrating SMS and social media”
    Aha! Dat zullen de studenten zeker graag horen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: