OEB11 : Journalisten aan het woord

Jef Borden, director van Pearson Learning, houdt een pleidooi voor actief leren (Tell, Show, Do, Ask). Ask gaat over het testen en hij gaat daar een stap verder dan bewijzen dat je iets kent, je moet bewijzen dat je het vertrouwen hebt dat je iets kent. Hij spreekt van confidence based testing.

Alles wordt duidelijker als hij zich concentreert op alle data mbt tot “outcome”. Op basis van die data kan men exact voorspellen wat de kans op falen of succes is. Studenten die in een bepaalde fase van het leerproces falen, zoals een groot aantal voor hen dat gedaan hebben en waar remediëring op is toegepast, moet je op tijd tegenhouden en laten veranderen van leerpad.

Gegevens verzamelen en patronen ontdekken, leidt tot clustering. Je kan uiteindelijk studentengroepen distilleren.

Even verder reflecteren…

 Bepaalde studenten horen dus thuis in bepaalde groepen, waar ze beter kunnen ontplooien en dus betere resultaten halen. Nu worden studenten opgedeeld via een studentenadministratie op een willekeurige basis. Eénmaal centraal vastgelegd is dit nog moeilijk te wijzigen.  Een administratief systeem is daar niet direct op gericht, zeker niet als er constant wordt bijgestuurd op basis van studievoortgang..

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: