Blended learning doet slagingspercentages ‘moeilijke vakken’ stijgen

Aan de universiteit van Tilburg is het slagingspercentage voor vakken als statistiek en accounting in 2 jaar tijd met 20% gestegen door de inzet van blended learning. Naast traditionele hoor- en werkcolleges werden weblectures aangeboden, was er een virtueel werkcollege en werden begeleidingssessies door de docent via het web voorzien. Het succes wordt toegeschreven aan het feit dat studenten door het gebruik van deze middelen aangezet worden tot actief aan de slag gaan met de leerstof. Dit lezen we op elearning.nl

Advertenties

2 Reacties

  1. […] Blended learning doet slagingspercentages ‘moeilijke vakken’ stijgen « ICTO HUBrussel Weblog […]

  2. Dit is toch weer een bevestiging van wat Blended Learning onderwijskundig waard is. Toch moeten we altijd wat voorzichtig zijn met conclusies te trekken uit schijnbaar directe oorzakelijke verbanden : wat met verschillen in gender, met verschillen in omgaan met leerstof met of zonder technologie, verschillen van succes bij opspliting in vakken. Echt onderzoek naar het impact van Blended Learning zal maar mogelijk zijn na praktijk van meerdere jaren in dezelfde opleiding. Tja.. er is nog altijd een beetje socioloog in mezelf 😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: